חיפוש

יתרונות וחסרונות של שירותי גיבוי לעסקים בענן

בעשור האחרון שירותי ענן הפכו זמינים, זולים ונפוצים. ספקי ענן מציעים מודל תשלום פר שימוש שמאפשר ללקוחות להפעיל שירותים בקלות ובמהירות. אבל, לא כל הלקוחות פתוחים לרעיון של שירותי ענן וחוששים מאבטחת המידע של השירותים. בעולם גיבוי המידע, רבים מהלקוחות עדיין משתמשים בפתרון גיבוי מקומי מבוסס חומרה- גיבוי לקלטות. נשאלת השאלה מהן היתרונות והחסרונות של פתרון גיבוי לענן.

שירות גיבוי לענן זמין עבור לקוחות קטנים וגדלים, שירותים אלה פשוטים ליישום. ניתן לרכוש את הפתרון במסלול של תשלום חודשי, ללא רכש חומרה ותוכנה. חלק מהפתרונות מאפשרים ללקוח גמישות מקסימאלית, והלקוח יכול לבחור איזה מידע ארגוני מגובה לענן, מהי מדיניות הגיבוי ותדירות הגיבוי.

שירות גיבוי לענן מבטיח שהמידע הארגוני של הלקוח בענן מוצפן, ולא ניתנת לספק הענן האופציה לגשת לנתונים הגיבוי של הלקוח. המערכת מצפינה את הנתונים על מערכי האחסון המרכזי ורק למנהל המערכת מצד הלקוח יש גישה למידע. המתקנים הפיזיים בהם מאוחסן הגיבוי מאובטחים בהתאם ורק למספר מצומצם של עובדים אצל הספק יש גישה פיזית למתקנים.

פתרון גיבוי מקומי כולל לעיתים מספר מערכות גיבוי שונות המגנות על חלקים מהמידע הארגוני באופן שונה, וניהול מערכת הגיבוי מתבצע ע״י מספר גורמים בארגון. שירות גיבוי בענן מאפשר ללקוחות לרכוש פתרון אחד כולל להגנת נתונים שמאפשר להגן על כלל המידע ומנוהל במקום אחד מרכזי. שירות גיבוי לענן כולל הנחות לגודל, ככל שהלקוח מאחסן יותר מידע בגיבוי בענן, המחיר יורד בהתאמה, זאת בניגוד לפתרון גיבוי מקומי שהעלות שלו קבועה לארגון.

למרות כל היתרונות האלה, לעיתים יש מספר חסרונות בגיבוי במידע לענן. חלק מהלקוחות לא יכולים להוציא את המידע הארגוני מחוץ לתחומי מדינת ישראל מסיבות רגולטוריות, במקרה זה מומלץ לבחור בספק גיבוי מקומי.

ניהול הגיבויים בענן בממשק פשוט הוא נוח למנהל המערכת, אך במקרה שיש תקלה בגיבוי, לעיתים, ההתנהלות מול הספק היא לא נוחה והשירות לא טוב והלקוח תקוע ללא מענה. מומלץ לבחור בספק עם ניסיון בפתרונות גיבוי, שאינו מספק את הפתרון ״על הדרך״, שיש לו מענה טלפוני מסודר, מרכז שירות לקוחות ובסיס לקוחות רחב.

גיבוי לענן דורש קישור אינטרנט מהיר להעלאת נתוני הגיבוי לענן, אם ברשות החברה קישור איטי לרשת האינטרנט הגיבוי ייכשל ושחזור המידע יהיה איטי. נושא זה כמעט ולא רלוונטי היום כיון שמהירות האינטרנט הקיימת אצל חברות עומדת בדרישות השירות. אך, מומלץ לתכנן כראוי את הפתרון עם ספק השירות על מנת שהמערכת תתפקד כראוי.

כל סביבת לקוח היא שונה והיתרונות והחסרונות של הגיבוי בענן משתנות מלקוח ללקוח. לרוב חברות פתרון

גיבוי לענן הוא מענה אפקטיבי וזול לאיומים הקיימים כיום שעלולים להוביל לאיבוד מידע, מוניטין והכנסות לארגון.

כאשר בוחרים את ספק השירות ופתרון הגיבוי מומלץ לוודא שהפתרון עומד בתקינות אבטחת מידע ורגולציה, שכלל המערכות הארגוניות והמידע נתמכות בפתרון הגיבוי. בנוסף, חשוב לוודא שהתמיכה שתעמוד לרשות הלקוח תהיה ברמה גבוהה, לברר היכן מאוחסן הגיבוי, מהי מדיניות השירות של הספק, והאם יש עלויות נוספות לא צפויות כגון עלות לשחזור נתונים. לבסוף, חשוב להגדיר נכון את פתרון הגיבוי יחד עם הספק על מנת להיות מסוגלים לבצע שחזור פשוט של המידע בעת דרישה.


עד כמה המידע שלך מאובטח ומוגן? אם התשובה היא ״לא מאוד״ צור אתנו קשר