top of page
חיפוש

חברת ELASTIC עלתה ב -94% ביום המסחר הראשון בבורסת NYSE, לאחר שגייסה 252 מיליון דולר

כאשר הצרכנים חושבים על חיפוש, הם חושבים בעיקר על גוגל, אבל תחת מכסה המנוע של ארגונים וארגונים אחרים, ישנם מאות סוגים אחרים של אתגרים הדורשים טכנולוגיית החיפוש. כיום, אחת החברות הגדולות המספקות פונקציונליות החיפוש היא חברת ELASTIC.

החברה נוסדה באמסטרדם, הולנד, אך עם משרד גם במאונטיין ויו, אלסטי גייסה 252 מיליון דולר לפי שווי שוק של כ -2.5 מיליארד דולר בהנפקה, לפני תחילת המסחר בבורסת ניו יורק.

מנייתה נסחרה היום ב -74.20 דולר, יותר מ -100% מעל מחיר ההנפקה, עדות לעלייה בביקושים למניות בחברה.


למרות ש- Google שלטה זה מכבר בשוק עבור שאילתות חיפוש של צרכנים, החברה נקטה את הגישה של מתן כלי חיפוש חזקים לארגונים כדי לסייע להם להתמודד עם הנתונים הפנימיים שלהם, אך גם לסייע להם לבנות מוצרים ללקוחות שלהם להשתמש.

עולם הטכנולוגיות בנוי על נתונים גדולים, ויש בו המון שלמים שהוא נוצר, וזה נכנס לתהליך ביצוע השירותים, אבל זה רק בעל ערך אם אפשר לרתום אותו, לשלוט בו ולעצב אותו לכל מטרה שתצטרך , וכאן מגיע אלסטי, מכסה הן מול הלקוח דרישות פנימיות.


החברה טוענת כי תיק מוצרי החיפוש שלה - המבוססים על קוד פתוח וקיים תחת המותג Alastic Stack (הכולל את Elasticsearch, Kibana, Beats ו- Logstash) - הורדו מעל 350 מיליון פעמים מאז שהחברה השיקה ב -2013 - תערובת של שילם מוצרים בחינם.

כוחה של ההודעה / המשימה של אלסטי ובסיס הלקוחות הספיק כדי לפתות את המשקיעים למרות שהחברה אינה רווחית.

יש לה 5,500 לקוחות בלמעלה מ -80 מדינות ובמגוון רחב של תעשיות, והיא רשמה מכירות של 159.9 מיליון דולר בשנת הכספים 2018, לעומת 88.2 מיליון דולר בשנה הקודמת, צמיחה של 81%. זה גם הפסד ההחלטות. אלסטיק רשמה הפסדים נטו של 52.7 מיליון דולר בשנת 2018, עם הפסד נקי של 52.0 מיליון דולר בשנה הקודמת, בעוד תזרים המזומנים התפעולי היה שלילי 20.8 מיליון דולר בשנת 2018.


bottom of page