חיפוש

גידול משמעותי בהכנסות שירותי הענן של הספקים הגדולים

עסקי שירותי הענן של אמזון צמחו ב -49% ל -6.11 מיליארד דולר, ועלו על הציפיות של וול סטריט והן מספקים את נתח הארי של רווחי החברה. הכנסות של AWS זינקו ב -55% ב -3 השנים האחרונות ואנליסטים ציינו כי הם משוכנעים שהכנסות של AWS יכולות להכפיל את עצמם ל -42 מיליארד דולר עד 2020.

הצמיחה באה למרות התחרות הגוברת מצד מיקרוסופט וגוגל. רוב הלקוחות בענן הם של אמזון כולל חברות ענק שמוציאות יותר מ -100 מיליון דולר בשנה ואלפי שותפים של החברה מסייעים ללקוחות שלהם להשתמש אמזון. אמזון עדיין נחשבת כברירת המחדל עבור שירותי ענן.

לדברי ג'ון דינסדייל, אנליסט בכיר של קבוצת המחקר סינרג'י , הדומיננטיות של AWS נובעת מהשקעה גדולה בבניית מרכזי נתונים, תפעול, הרחבה בינלאומית, כוח אדם ורשת שותפים. כמו כן, התמקדות בלקוחות על ידי הפחתת המחירים באופן אגרסיבי, ושילוב של אסטרטגיה, מיקוד ארגוני, השקעה כבדה ראייה לטווח ארוך וביצוע ".

עם זאת, מיקרוסופט, כעת היא מעצמה בתחום הענן בעצמה. החברה דיווחה על "צמיחה חזקה בכל שלושת התחומים הדיווח העיקריים שלה - במיוחד בתחום מחשוב הענן". עד כמה חזקה היתה צמיחת הענן של מיקרוסופט?  הכנסות ענן מסחרי, הכוללות שירותים כמו Azure, צמחו ב -53%, ל -6.9 מיליארד דולר. בעוד מיקרוסופט אינה חושפת הכנסות של Azure  החברה אמרה כי ההכנסה קפצה ב- 89 אחוזים. וגם שירותי ענן אחרים של מיקרוסופט צמחו באופן משמעותי.

גם גוגל פרסמה רווחים גבוהים ברבעון השני. מגזר "ההכנסות האחרות", הכולל ענן, חומרה וחנות Play, עלה ב -36.5% ל -4.4 מיליארד דולר בהכנסות. החברה ציינה כי בעוד שהכנסות הענן עדיין נמוכות בהשוואה לאמזון ומיקרוסופט, פעילות הענן הציגה גידול משמעותי, עם הכנסות של לפחות 1 מיליארד דולר לרבעון.